BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, November 14, 2009

2 Minggu di PPKI SMK Kapit


Rasa-rasanya 2 minggu terakhir dalam sesi persekolahan 2009 inilah saya mula merasakan sedikit kesibukan yang teramat seksa. Masakan tidak segala urusan - urusan akhir persekolahan sesi ini perlu diselesaikan dengan pantas dan segera. Di PPKI dalam tempoh 2 minggu ini ada 3 acara besar ( pada zahirnya bersifat kecil ) yang berlangsung. Acara - acara itu ialah :
  1. Sukaneka PPKI SMK Kapit 2009 ( 4 November 2009 )
  2. Perjumpaan Bersama Ibu Bapa Pelajar  dan Penyerahan Buku Laporan Prestasi Pelajar PPKI SMK Kapit ( 6 November 2009 )
  3. Jamuan Akhir Tahun 2009 PPKI SMK Kapit ( 10 November 2009 )
Alhamdulillah semua acara ini berjalan dengan amat lancar. Segala perancangan bersama teman - teman guru PPKI berjaya mengikut apa yang dirancang. Begitu juga dengan beberapa urusan akhir seperti pengembalian buku teks dan urusan pengeluaran biasiswa pelajar dapat diselesaikan dengan mudah.

Saya juga terpaksa menangani beberapa masalah kerja yang perlu diselesaikan dengan secepat mungkin. Hal yang paling utama bagi saya ( juga kepada penyelaras PPKI, Guru kanan dan pengetua ) ialah berkenaan dengan pembukaan kelas tingkatan 4 Khas bagi sesi 2010. Masalah ini adalah berkaiatan dengan matapelajaran yang akan ditawarkan dan pembahagian tugas mengajar kelas berkenaan. Mujurlah pihak JPN Sarawak, pihak sekolah dan PPKI sendiri berjaya mencari jalan alternatif yang paling sesuai dengan kelas berkenaan. Mungkin inilah kali pertama ( pada jangkaan saya sahaja ) sebuah kelas Pendidikan Khas yang bersifat separa inklusif. Walaupun saya agak berat dengan keputusan ini namun ia perlu bagi kelangsungan ilmu pelajar - pelajar pendidikan khas di Kapit.

Kini cuti sudah bermula.....saya sendirian di Kapit. Anak - anak murid saya sudah mulai berpulang ke rumah panjang masing - masing. Segala kesibukan lalu telah berakhir. Saya menantikan fajar baru tahun 2010. Di PPKI SMK Kapit saya tetap setia bersama...... mungkin untuk beberapa tahun lagi disini...

MASAKAN HATI TIDAK MENJADI SAYANG DI SINI.....BILA KASIH DIBERI TERBUANG SEPI DIHUJUNG TANAH IBUNDA !!!!!!!!!



0 ulasan: