BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, November 26, 2009

SALAM AIDILADHA 1429 HIJRAH !!!!



Ini tahun kedua berturut - turut saya berhari raya Aldiladha di Kapit Sarawak. Tahun lepas saya tidak dapat pulang berhari raya kerana masalah kewangan akibat dari penempatan guru - guru baru adalah pada hujung tahun.Tahun ini pula saya terpaksa bertugas menjadi pengawas peperiksaan SPM di SMK Selirik dan semestinya ini membantutkan niat untuk pulang berhari raya di Bidor Perak....kampung kelahiran saya.

Agak sedih rasanya di dalam hati ini. Sukar menggambarkan apa yang terkandung di persaan saya ini. Resah hati rindu pada keluarga, teman - teman dan kampung halaman terpaksa saya telan bulat - bulat demi kelansungan perjalanan peperiksaan SPM pelajar - pelajar SMK Selirik. Mungkin ini dinamakan pengorbanan seorang guru tetapi pada saya ia lebih dari itu...... ia ialah lambang kasih dan sayang saya pada bumi Kenyalang tercinta ini. Kata - kata hikmat yang paling sempurna bagi seorang guru ialah " dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung"... setiap yang kita lakukan adalah atas nama 1 Malaysia bukan atas nama semangat kenegerian... dimana negeri pun tercampak kita mengajar disitulah kita menabur budi.

Akhir kalam....mohon jutaan kemaafan dari hati tulus dan ikhlas dari saya Hafez J.Malim... semoga sentosa hidup kalian yang mengenali diri ini luaran dan dalaman......SELAMAT HARI RAYA ALDILADHA !!!!

2 ulasan:

MelayuSLim said...

Salam aidiladha buat saudara seperjuangan.. moga tahun ini dan seterusnya mendapat rahmat dan berkat daripada-Nya..

Anonymous said...

Salam aidiladha...