BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, March 10, 2010

Jiwa Tenang Di PPKI SMK Kapit


PPKI SMK Kapit beberapa minggu kebelakangan ini agak tenang dan aktiviti yang dirancang berjalan seperti biasa dengan lancarnya. Antara aktiviti yang dijalankan dalam minggu ini ialah :
  • Peperiksaan Pertengahan Penggal 1 2010
  • Pengeluaran wang bantuan pendidikan khas pelajar kali ke-2 tahun 2010
  • Aktiviti membuat roti bakar untuk makan pagi
  • Rancangan menghasilkan baju korporat untuk guru dan Pembantu Pengurusan Murid ( PPM ) PPKI
Pihak pentadbiran juga bersetuju untuk menaik taraf dan membaiki sistem pendawaian elektrik PPKI SMK Kapit. Sebuah kipas syiling baru dan tambahan 5 buah soket elektrik juga telah berjaya dipasang. Selain itu sebuah sinki untuk kegunaan pelajar juga dalam proses pembinaan ( terima kasih kepada Tuan Pengetua ). Berita lain yang menggembirakan ialah tambahan seorang guru GSTT khusus untuk mengajar matapelajaran Bahasa Melayu dan Pendidikan Sivik ( menggantikan Cikgu Supian Abdullah yang berpindah ke Kelantan ).

Walaupun berdepan dengan keadaan serba kekurangan namun kami di sini berusaha dengan sebaiknya untuk terus menambah aset khusus untuk pelajar PPKI. Pelajar pendidikan khas di sini sebenarnya berdepan dengan cabaran yang getir kerana mereka dipersiapkan untuk menduduki Peperiksaan Penilaian Menengah Rendah ( PMR ). Ia secara tidak langsung memberikan kami cabaran tambahan dalam memberi keyakinan dalam diri mereka untuk bersaing dengan pelajar - pelajar aliran perdana.

Sedetik masa yang berlalu di PPKI SMK Kapit ini adalah masa - masa yang menggembirakan jiwa saya. Biarlah jauh menumpang kasih di sini namun bumi Sarawak ini menjanjikan seribu satu kenangan manis yang tak bisa dijumpai di tanah - tanah yang lain. Pesan ibu... buatlah jasa walau di manapun berada... ia akan terus melekat di hati hingga ke mati... MULUT MENGELUH NAMUN HATI MEMUJUK

 Kesibukan bukan halangan !!!!

0 ulasan: