BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, March 16, 2010

SEPASANG KASUT JOHN BERT


Sudah lama saya memendam hasrat ingin memiliki kasut John Bert ini... rasanya sejak zaman persekolahan lagi. Dahulunya hati ini meronta-ronta ingin memilikinya tatkala abang - abang sepupu saya menyarung kasut ini di kaki mereka. Saya belum mampu memikinya ketika itu ditambah dengan faktor keluarga dari golongan yang berpendapatan rendah....keinginan itu saya simpan dalam-dalam. Ada rezeki nanti di masa hadapan tak mustahil sepasang kasut John Bert tersarung di kaki saya juga.

Satu lagi jenama yang menjadi kegilaan saya ialah kasut berjenama Johnson. Kalau mengikut panggilan biasa masyarakat ialah "Kasut Johnson". Namun demikian saya sudah merasa memakai kasut ini ketika belajar di UPSI kira-kira 4 tahun yang lalu. Kini kasut itu dipakai oleh ayah. Cuma kasut John Bert ini sahajalah lagi idaman saya hingga kini.

Akhirnya impian saya termakbul sudah kira-kira 3 minggu yang lalu. Saya membeli kasut John Bert ini melalui laman web Mudah.My dengan harga RM130. Ia kasut terpakai namun kelihatan masih baru. Bila melihat kasut ini teringat zaman - zaman sukar tatkala remaja saya dahulu. Terasa satu kejayaan yang indah dalam hidup ini walaupun hanya memiliki sepasang kasut terpakai.

Saya memakai kasut ini buat pertama kalinya ketika menyertai kontijen SMK Kapit dalam perarakan sambutan maulidur rasul peringkat bahagian Kapit yang lalu. Sudah menjadi tuah agaknya kasut baru ini apabila kontijen SMK Kapit mendapat tempat pertama dalam perbarisan dan sepanduk yang kami hasilkan mendapat tempat ke-3 dalam perarakan berkenaan... sekurang-kurangnya ada kenangan yang baik dengan kasut ini.

Hafez J.Malim berdiri 6 dari kanan dalam kontijen SMK Kapit sempena perarakan Maulidur Rasul peringkat bahagian Kapit 2010. Kasut John Bert tersarung kemas di kaki saya.

Biarlah kasut ini saya gunakan selama yang mungkin. Ia lambang sebuah impian seorang anak muda yang hari silamnya penuh getir perjuangan. Kini mentari indah mula menerangi hidupnya.. dicapai setiap harapan yang pernah diidamkannya walaupun tidak semua kesampaian.... DIA MASIH DISITU MENANTI HARAPAN HATINYA.....



0 ulasan: