BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, April 24, 2010

Anugerah Perkhidmatan Cemerlang ( APC ) Bahagian Kapit 2009

Saya diarahkan oleh Tuan Pengetua untuk mengetuai kumpulan guru - guru baru SMK Kapit seramai 10 orang ke majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang peringkat Bahagian Kapit 2009 pada 22 April yang lalu. Tujuannya adalah bagi memberi sokongan dan memeriahkan lagi majlis berkenaan. Majlis ini dirasmikan oleh Timbalan Pengarah Pelajaran Sarawak iaitu Yang Berhusaha Tuan Haji Mortadza Bin Haji Alop. Bagi pihak saya, peluang yang diberikan oleh Tuan Pengetua ini merupakan sesuatu yang dinantikan. Masakan tidak, saya dapat melihat dan mendengar sendiri amanah yang disampaikan oleh seorang Timbalan Pengarah Pelajaran negeri tempat saya bertugas ini iaitu Sarawak. Selain itu saya juga berpeluang merasai sendiri suasana majlis anugerah ini. Ia secara tidak langsung menjadikan saya lebih bermotivasi dengan tugas saya sebagai pendidik.

Majlis bermula jam 2 petang. Kebetulan pula teman serumah saya Cikgu Sulaimi bertugas sebagai pengacara pada majlis berkenaan. Seramai hampir 200 penerima anugerah perkhidmatan cemerlang menerima anugerah mereka pada petang berkenaan. Bagi SMK Kapit, seramai 14 orang dicalonkan bagi menerima anugerah ini. Tahniah diucapkan bagi penerima anugerah ini. Semoga bakti anda semua akan kekal sepanjang masa. Timbul juga perasaan inginkan suatu masa nanti mendapat anugerah ini... namun semuanya saya simpan dalam - dalam. Saya cuma seorang guru pendidikan khas.... bergerak hanya di belakang tabir dunia pendidikan. Ia suatu yang tak terjangkau oleh tangan saya.

Barisan guru - guru baru SMK Kapit 

Cikgu Sulaimi dan Cikgu Ana Rantai ( PKTing.6 ) 
sebagai pengacara majlis.

Hafez J.Malim bersama PK1 SMK Kapit, Cikgu Kuiek Bon Siau
salah seorang penerima anugerah

Bersama Kak Anijah dan Cikgu Wajaha

Bersama Penyelaras PPKI SMK Kapit, Cikgu Rosman 
yang turut menerima anugerah

Barisan penerima anugerah APC SMK Kapit bergambar kenangan bersama
Tuan Pengetua Encik Ananthan A/L Subramaniam

Pada majlis ini juga saya bertemu semula dengan teman lama saya sewaktu berada di UPSI dahulu. Beliau ialah Cikgu Ahmad Faiz yang berasal dari Pahang dan kini bertugas di SMK Belaga. Beliau merupakan senior saya namun hubungan kami agak baik. Tahniah diucapkan kepada beliau kerana berjaya mendapat anugerah APC ini. Sukar digambarkan dalam hati ini bila terjumpa dengan teman lama dan masing - masing saling mengingati walaupun hampir 4 tahun tidak berjumpa. 

Teman lama di UPSI, Cikgu Ahmad Faiz ( SMK Belaga )

Sejenak di Kapit ini hati kadang kala diusik - usik nakal oleh fikiran - fikiran yang aneh. Namun ianya membuatkan saya mula merasa sayang pada dunia yang jauh ke dalam hijau ini. Tidak diketahui bila pengakhiran saya di sini... hati sudah mula bercongak - congak namun masih ada yang menghalang membuat hati jatuh melekat di sini. Kapit .... jauh di sini .... AKU MENYAYANGI MU !!!!

0 ulasan: