BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, April 6, 2010

Sejenak Di PPKI ..... Satu Cerita Ringkas.


PPKI kebelakangan ini agak tenang. Cuma keadaan saya sahaja yang masih tidak tenang. Mungkin pelbagai masalah dan ditambah dengan bebanan kerja menyebabkan keadaan saya menjadi begitu berserabut. Antara perkara penting yang berlaku di PPKI dalam tempoh 3 minggu ini adalah seperti berikut :
  • Pemprosesan data maklumat keputusan PMR, SPM dan STPM pelajar PPKI bagi tahun 2007,2008 dan 2009 ( Penghantaran ke JPN Sarawak )
  • Puan Veronica melapor diri bertugas sebagai GSTT di PPKI menggantikan Cik Angela yang bertukar ke sesi petang.
  • Peperiksaan pertengahan penggal 1 tahun 2010
  • Peruntukan kewangan PPKI bagi tahun 2010 telah disalurkan oleh JPK.
Beberapa hal pentadbiran dan salah laku disiplin pelajar telah berjaya diselesaikan melalui kerjasama antara pihak pentadbir sekolah dengan guru - guru PPKI. Namun demikian ia tidak membataskan saya dari menghargai kejayaan pelajar - pelajar kelas 1 Khas dalam peperiksaan pertengahan penggal yang lalu. Secara umumnya saya amat berpuas hati dengan prestasi anak - anak murid saya. Walaupun dalam kategori bermasalah pembelajaran namun mereka membuktikan mereka juga mampu bersaing dengan pelajar-pelajar aliran perdana.

Saya juga amat berpuas hati dengan prestasi pelajar saya yang diinklusifkan ke kelas aliran perdana. Ternyata keputusan peperiksaan mereka juga boleh dibanggakan walaupun terpaksa bersaing secara aktif dengan pelajar - pelajar yang secara umumnya tidak menghadapi masalah ketidakupayaan akal.

Hari ini sebelum memulakan kelas sempat saya menyampaikan sedikit penghargaan saya kepada pelajar saya yang memperoleh kedudukan tertinggi di dalam kelas. Semoga dengan penghargaan yang tidak seberapa ini akan membakar mereka untuk terus berusaha mencapai kejayaan yang lebih baik di masa akan datang... mereka jujur....tak salah menghargai setitik kejayaan mereka.... itu lebih baik ..... dari merasa kasih sayang diberi dibuang hina ....DI TEPI LONGKANG !!!!

Mariana Ak Jantum
Tempat pertama Tingkatan 1 Khas

Sandra Sura Ak Lutau
Tempat kedua Tingkatan 1 Khas

Siti Fatimah Bt Bakery
Tempat ketiga Tingkatan 1 Khas

0 ulasan: