BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, October 21, 2012

Prolog Mengenang Suatu Masa Yang Telah Berlalu


Inilah Hidup Saya



Inilah hidup saya ... nuansanya seringkali berubah dalam pelbagai irama dan episod yang tidak pernah saya duga. Melalui setiap perjalanan hidup dengan pelbagai kisah manis, gelap dan sebagainya memberikan saya sejuta satu makna yang tidak ternilai harganya. Inilah yang mendewasakan saya sehingga terlihat seperti hari hari ini. Bila memandang diri di cerminan, saya tahu saya kini sudah menjauh meninggalkan alam kenangan saya yang silam, dan ia tidak akan dicapai lagi sampai bila-bila.

Benar juga kata pujangga... masa seringkali mencuri setiap saat indah yang pernah kita lalui, namun masa juga seringkali mengembalikan setiap kenangan itu walaupun dalam bentuk yang jauh berubah.

Bila membelek semula gambar-gambar lama, terasa seperti baru semalam sahaja saya meninggalkan alam remaja saya. Zaman remaja saya bukanlah suatu yang boleh dibanggakan dengan cerita-cerita yang indah. Dahulu saya adalah anak remaja yang bertarung dengan nasib dan keringat. Hidup didalam keluarga yang berpendapatan rendah tidak memungkinkan saya menikmati kesenangan dan kemewahan. Inilah yang menjadikan saya lebih awal menempuh alam pekerjaan. Sedari usia 10 tahun lagi saya sudah mula bergelar ‘buruh kanak-kanak’ …. Dan sehingga kini sudah berbagai-bagai pekerjaan sudah saya lakukan namun saya tidak pernah menyesal.

Saya merasakan bahawa segala pengalaman dan kenangan saya dialam pekerjaan sejak dari zaman remaja saya begitu unik dan penuh dengan warna-warni. Elok rasanya saya kongsikan cebisan-cebisan kenangan itu sebagai satu wadah bacaan untuk sesiapa sahaja yang sudi membacanya di blog perkongsian ini. Siapa tahu apa yang pernah dilalui oleh saya turut juga pernah dirasai oleh sesiapa sahaja di luar sana.

InsyaAllah beberapa siri catatan dengan judul “MENGENANG SUATU MASA YANG TELAH BERLALU” akan saya siarkan untuk tatapan kita bersama di blog ini. Bukan mahu membuka pekung di dada cuma harapannya satu supaya kita tahu bahawa hidup tidak semudah seperti kita jangkakan.

 Inilah cerita saya dan apa yang pernah saya lalui …. Sekadar berkongsi cerita bahawa hidup adalah sebuah perjuangan.


SELAMAT MEMBACA



0 ulasan: