BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

.

Photobucket

Monday, December 14, 2009

Melepas Rasa

Kebelakangan ini fikiran, minda, akal, budi dan perasaan saya agak terlalu tertekan. Sukar bagi saya mengambarkan kejadian diri saya begini. Rasa penyesalan pada diri terlalu menekan sehingga saya sukar menerima kehilangan sesuatu yang paling berharga dalam hidup saya.

Ianya membuatkan saya mula mentafsir setiap kesalahan dan kekhilafan saya terhadap dia. Kini persoalan hatinya sudah terjawab...dia memerlukan masa dan saya sudah terlalu merasa kehilangannya walaupun sebentar. Dia gadis yang membuatkan saya berfikir untuk berubah....benar saya perlu berubah demi cintanya.

Akhirnya fikiran saya sukar ditenangkan dengan mudah. Mungkin mengambil masa yang lama namun harapan saya masih menggunung padanya. Setiap kenangan yang terbina di kejauhan masa yang lalu saya simpan kukuh di dalam kotak hati ini... InsyaAllah di suatu hari yang jauh nanti saya akan membuka kotak kenangan ini bersamanya....bersama dia yang saya cintai... gadis itu.

Bila petang - petang kuning di daerah pedalaman ini sering saya mencari tenang di tepi terminal penumpang Kapit. Saya mengenang kembali rasa sayang dia kepada saya dan benar dia gadis terbaik dalam hidup saya. Semoga dia kembali di suatu hari yang tenang nanti.... DIA TERLALU INDAH DI HARI SILAM SAYA.


Terminal Penumpang Kapit tempat saya mencari tenang


Barisan bot ekpres di Sungai Rajang


Terminal Penumpang Kapit dari arah belakang


SELAMAT DATANG KE KAPIT


Hati tenang di sini

1 ulasan:

Anonymous said...

salam..
original dr hati seorang manusia