BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

.

Photobucket

Sunday, November 21, 2010

Catatan Akhir Semester

Akhirnya saya menamatkan sesi persekolahan tahun 2010 ini dengan seribu satu kesibukan yang tidak terhingga. Dari awal tahun sehinggalah ke akhir tahun saya terkejar - kejar dengan bebanan kerja. Mujur segalanya telah berjaya diselesaikan walaupun ada beberapa perkara yang saya terpaksa abaikan dengan terpaksa.

Secara peribadi ini bukanlah tahun yang menggembirakan saya dari segi kepuasan kerja. Berbanding dengan tahun lepas saya dapat merasakan mutu kerja saya pada tahun ini agak menurun. Boleh dikatakan apa yang saya rancangkan sejak awal tahun cuma 70% sahaja yang mencapai sasaran. Tidak tahu kenapa boleh menjadi sedemikian walaupun saya sudah berusaha sepenuhnya.

Namun dari segi emosi. saya merasa lebih stabil. Kekuatan untuk meneruskan kehidupan sudah kembali pulih. Mujur teman - teman guru di Kapit banyak membantu memperkuatkan semula saya. Banyak aktiviti bersama teman - teman berjaya membebaskan diri saya dari belenggu tekanan kerja. Aktiviti seperti lawatan ke rumah panjang, jamuan, stret football dan permainan sepak takraw berjaya membantu mempertingkatkan hubungan antara kami.

Kini tahun 2010 sudah hampir melabuhkan tirainya. Ramai teman - teman semenanjung berjaya bertukar ke tempat asal. Beginilah lumrah kehidupan di Kapit... teman datang dan pergi tanpa sempadan. Sudah dua tahun saya menjadi orang terakhir yang menghantar teman - teman yang dapat bertukar di terminal penumpang Kapit. Kadang - kadang hati menjadi teramat sayu dan hiba. Namun syukur setakat ini saya masih mampu mengawal air mata saya.

Saya masih bertahan di daerah ini... daerah yang mengajar saya erti sayang dan harapan. Tidak tahu bila saya akan bergerak meninggalkan daerah ini. Hati meminta pergi namun jiwa mohon menghalang. Biarlah saya di sini. Ada kasih yang halus menyelinap di celah - celah belantara hijaunya... Catatan hujung tahun saya melabuhkan tirai... 


KASIH SAYANG TERJUMPA DISINI !!!!!!


Hafez J.Malim


0 ulasan: