BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

.

Photobucket

Monday, June 21, 2010

Kembali Ke Kapit

Agak berat dan terasa janggal di hati ini apabila ingin pulang semula ke Kapit setelah hampir 3 minggu berada di Bidor. Sepanjang berada di kampung halaman ingatan pada Kapit hanyalah terlintas  sekali sekala sahaja dalam fikiran ini.... itu pun bila teringatkan soal bebanan kerja yang tidak habis - habis. di sekolah Itu memang lumrah bagi perantau seperti saya.

Namun semuanya itu harus dibuang jauh - jauh dari benak hati ini. Sememangnya sejak zaman sekolah lagi saya memang teruja apabila tibanya hari cuti. Selalunya dihari akhir cuti sekolah saya akan berkubang dengan semahunya di sungai bersama sepupu dan teman - teman. Kadang kala ada juga kami menembak ikan dan membakar ikan di tepi sungai ( biasanya hari terakhir cuti ). Ini membuatkan hati ini bertambah berat lagi untuk meninggalkan hari terakhir cuti berkenaan. Ia suatu pengalamn yang mengasyikkan untuk dikenang apatah lagi di hari dewasa ini. Sesekali saya akan pergi melawat sungai keriangan kami dahulu... namun kini segalanya sepi. Tiada lagi hilai ketawa riang gembira. Anak - anak zaman ini lebih menyukai kafe cyber !!!!!

Kini saya kembali semula ke Kapit. Tugas semakin menimbun. Sehingga tidak tercukupan masa meladeninya. Ia suatu yang rutin bagi seorang guru. Kadang - kala hati terfikir ingin menjadi kanak - kanak semula. Tiada terfikir soal hidup dan semuanya adalah indah yang permai. Ini masa untuk merasa sunyi dan saya tidak suka begini selalu......

sunyi itu sakit

 

0 ulasan: