BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

.

Photobucket

Wednesday, November 23, 2011

HUJUNG TAHUN 2011

Inilah padahnya bila tiba hujung tahun ... pulang ke kampung dan menghadapi masalah untuk mengakses internet. Semuanya jadi berterabur. Sudahnya untuk blog ini pun tidak dapat dikemaskini dengan cerita-cerita baru. Ermmmm ... banyak sebenarnya projek saya untuk penulisan blog ini sepanjang cuti ini. Setakat ini beberapa siri perjalanan telah saya lakukan bagi menambahkan bahan cerita dalam blog ini supaya ia terus mampu memberikan anda informasi untuk dikongsi.

Antara catan-catatan baru yang akan saya hidangkan pada tahun 2012 nanti ialah tentang cerita makam-makam bersejarah Sultan yang pernah memerintah negeri Perak Darul Ridzuan. Mungkin anda pernah menjumpai dan melihat gambar berkaitan dengan makam lama sultan-sultan Perak Darul Ridzuan di blog atau laman web yang berkaitan. Namun bagi saya ianya tetap berbeza kerana saya akan mengulas mengikut pandangan dan citarasa saya sendiri.

Bagi siri-siri kembara perjalanan ke pekan-pekan lama dalam negeri Perak Darul Ridzuan pula, nampaknya ia semakin menuju ke penghujungnya. Namun masih ada dua catatan berkenaan pekan-pekan lama yang belum saya ulas iaitu pekan Sungai Siput Selatan dan pekan Chenderiang. InsyaAllah selesai sahaja ulasan berkaitan dua pekan berkenaan keluar maka secara teknikalnya tiada lagi siri-siri kembara ke pekan lama dalam blog ini.Semoga ada yang dapat sedikit perkongsian dari catatan - catatan ringkas itu.

Hujung tahun ini juga sejarah hidup saya juga akan bertukar. Dari seorang lelaki bujang yang bebas kesana dan kemari tanpa hala tuju menjadi seorang suami kepada seorang wanita. Bagikan tidak percaya dengan pertukaran drastik ini. Namun saya yakin, ini pilihan yang terbaik buat saya walaupun hati ini bagaikan mahu lari dari segala tanggungjawab itu. Perkahwinan ini mengajar saya untuk menghargai setiap apa yang dimiliki dan yang diberikan oleh Allah.Walaupun kadang-kadang hati ini mengusik saya bukan lelaki yang baik untuk perkahwinan ini.

Itulah lumrah kehidupan, ada jatuh dan bangunnya. Semoga saya bukan lelaki yang hanyut dengan permainan kehidupan. Saya akui ada sesekali saya menipu diri sendiri namun saya sedar saya tidak boleh selalunya tertinggal dalam kehidupan. Orang lain melangkah pantas dalam usia seperti saya, namun saya masih bertatih memulakan sesuatu yang baru.

Semoga jumpa lagi dalam catatan-catatan yang akan datang. Indahrasajmalim tetap seperti dulu ... kita sentiasa berkongsi setiap cerita ....







0 ulasan: