BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

.

Photobucket

Monday, May 30, 2011

Cuti

Pulang bercuti ke kampung halaman setelah hampir 6 bulan tidak menjengah adalah sesuatu yang dinantikan. Pelbagai perkara yang diranvang di dalam kepala ini bagi mengisi ruang-ruang masa cuti agar tidak membosankan melepak di rumah. 

Hasrat hati ingin mengembara mencari pekan - pekan kecil yang tersisa masih membara.InsyaAllah pekan Sungkai, Banir, Chenderiang, Sungai Siput Utara,Kampung Kepayang akan saya ulas tidak lama lagi. Cerita tentang permainan tradisi orang-orang Melayu Perak iaitu Rebana Perak juga akan terulas setelah hampir 7 tahun saya meninggalkan permainan ini.

Cuti juga membawa cerita baru ... sebuah rahsia yang terpecah. Sedih juga hati mengenang teman yang berlalu. Namun itu kehendak hatinya. Walau dipujuk, dia tetap begitu. 

Ia satu cuti yang penuh dengan warna-warni. Ramai teman-teman dan kaum kerabat terdekat membina istana bahagia. Semotga kekal bahagia ke akhir usia. Saya pula ... kelu lidah seribu bahasa. Melihat hajat jauh di masa hadapan. Sukar membuat catatan semasa cuti...namun perjalanan mencari akar diri masih diterus sampai bertemu jawapan.

0 ulasan: